„Veliki svijet se slomio na malim dječjim leđima“ – učenici na ETOS radionici o učincima pandemije na njihovo mentalno zdravlje i socijalizaciju
Aktivnosti projekta „Umjetnost i razumijevanje dijaloga kroz direktnu i online komunikaciju“, koji je otpočeo u maju ove godine, polako se privode kraju.
Protekla radionica, održana u petak 13.11., naročito se istakla prema realizovanim ciljevima i diskusiji tokom koje su učenici uvezanih škola prokomentarisali trenutnu situaciju nastalu uslijed pandemije, te kako su zapravo na njih utjecale odluke i mjere Kriznog štaba FBiH.
„Iza svih nas je jedan težak period. Jedan nevidljivi mikroorganizam pokazao je sve slabosti velikog svijeta i ponizio nas do te mjere da se još nismo uspjeli vratiti u normalu – i upitno je kada ćemo. Koronavirus primorao nas je na novu normalnost. Zbog njega smo nekoliko mjeseci proveli u lockdownu, ekonomija i cijelo gospodarstvo trpilo je do te mjere da smo ušli u najveću svjetsku krizu od Drugog svjetskog rata. Mnoge druge stvari su također pretrpile. Prije svega, osnovna ljudska prava u pandemiji su postala samo mrtvo slovo na papiru. Zabranjeno je kretanje, druženje, sportske aktivnosti, a povrh svega toga i najvažnije – obrazovanje. Djeca su nekoliko mjeseci bila izolirana, provodili su dane sjedeći pred televizijom, računarom ili mobitelom, a društvene mreže ne mogu i ne smiju zamijeniti nužni „stvarni“ kontakt. Veliki svijet se slomio na malim dječjim leđima. Apelujem na sve da se razgradi jasan plan i program, tako da se ni u jednom trenutku ne zapostavi socijalizacija djece“, zaključak je Lukasa Nikolića, učenika Mješovite srednje elektrotehničke škole u Tuzli.
Tokom ove radionice, učenici su istraživali na teme Pravo na socijalizaciju u doba pandemije i Snalaženje djeteta u procesu socijalizacije u doba pandemije, te u tom procesu, analizirali cjelokupnu situaciju i učinak pandemije na njihovo psihičko zdravlje.
Učenici su se također, osvrnuli i na posljedice koje su mjere uslijed pandemije ostavile na njihove školske i vannastavne aktivnosti, pri čemu je neminovno naglasiti da su vannastavne aktivnosti od izuzetnog značaja za njihovo kreativno izražavanje i razvijanje ličnosti, što im je trenutno ograničeno i gotovo onemogućeno.
Aktivnost je realizovana uz koordinaciju prof. Munevere Rahmanović – Hrbat, te je udružila dvije ustanove – O.Š. „Brčanska Malta“ i Mješovitu srednju elekrotehničku školu u Tuzli, ispred koje je kao voditeljica učestvovala prof. Larisa Softić – Gasal.
Ostvarena je i saradnja sa pedagoginjom osnovne škole, mr. Sanelom Hadžimehmedović i mr. Almirom Bećirović – prof., kojima pripada posebna zahvala za njihovo zalaganje u aktivnosti