Skoči do alatne trake
24. siječnja 2021.

"Valter"

Idemo zajedno

„Veliki svijet se slomio na malim dječjim leđima“, učenici na ETOS radionici

Spread the love

„Veliki svijet se slomio na malim dječjim leđima“ – učenici na ETOS radionici o učincima pandemije na njihovo mentalno zdravlje i socijalizaciju

Aktivnosti projekta „Umjetnost i razumijevanje dijaloga kroz direktnu i online komunikaciju“, koji je otpočeo u maju ove godine, polako se privode kraju.

Protekla radionica, održana u petak 13.11.,  naročito se istakla prema realizovanim ciljevima i diskusiji tokom koje su učenici uvezanih škola prokomentarisali trenutnu situaciju nastalu uslijed pandemije, te kako su zapravo na njih utjecale odluke i mjere Kriznog štaba FBiH.

„Iza svih nas je jedan težak period. Jedan nevidljivi mikroorganizam pokazao je sve slabosti velikog svijeta i ponizio nas do te mjere da se još nismo uspjeli vratiti u normalu – i upitno je kada ćemo. Koronavirus primorao nas je na novu normalnost. Zbog njega smo nekoliko mjeseci proveli u lockdownu, ekonomija i cijelo gospodarstvo trpilo je do te mjere da smo ušli u najveću svjetsku krizu od Drugog svjetskog rata. Mnoge druge stvari su također pretrpile. Prije svega, osnovna ljudska prava u pandemiji su postala samo mrtvo slovo na papiru. Zabranjeno je kretanje, druženje, sportske aktivnosti, a povrh svega toga i najvažnije  – obrazovanje. Djeca su nekoliko mjeseci bila izolirana, provodili su dane sjedeći pred televizijom, računarom ili mobitelom, a društvene mreže ne mogu i ne smiju zamijeniti nužni „stvarni“ kontakt. Veliki svijet se slomio na malim dječjim leđima. Apelujem na sve da se razgradi jasan plan i program, tako da se ni u jednom trenutku ne zapostavi socijalizacija djece“, zaključak je Lukasa Nikolića, učenika Mješovite srednje elektrotehničke škole u Tuzli.

Tokom ove radionice, učenici su istraživali na teme Pravo na socijalizaciju u doba pandemije i Snalaženje djeteta u procesu socijalizacije u doba pandemije, te u tom procesu, analizirali cjelokupnu situaciju i učinak pandemije na njihovo psihičko zdravlje.

Učenici su se također, osvrnuli i na posljedice koje su mjere uslijed pandemije ostavile na njihove školske i vannastavne aktivnosti, pri čemu je neminovno naglasiti da su vannastavne aktivnosti od izuzetnog značaja za njihovo kreativno izražavanje i razvijanje ličnosti, što im je trenutno ograničeno i gotovo onemogućeno.

Aktivnost je realizovana uz koordinaciju prof. Munevere Rahmanović – Hrbat, te je udružila dvije ustanove – O.Š. „Brčanska Malta“ i Mješovitu srednju elekrotehničku školu u Tuzli, ispred koje je kao voditeljica učestvovala prof. Larisa Softić – Gasal.

Ostvarena je i saradnja sa pedagoginjom osnovne škole, mr. Sanelom Hadžimehmedović i mr. Almirom Bećirović – prof., kojima pripada posebna zahvala za njihovo zalaganje u aktivnosti