Deset godina od smrti Stevea Jobsa, Apple se preobrazio u ekosustav uređaja i usluga, skuplji od svih drugih tvrtki u svijetu, ali izgubio je “auru” inovativnosti svojstvenu njegovu mitskom utemeljitelju.
“Tim Cook nije Steve Jobs”, “Apple više nije inovator”, “Steve Jobs okreće se u grobu”, slični komentari bujaju na Twitteru, osobito u vrijeme kada Tim Cook, koji je preuzeo tvrtku u kolovozu 2011., predstavlja nove proizvode.
Naizgled, očuvan je stil Stevea Jobsa koji je umro 5. listopada 2011. godine. Svaki novi proizvod predstavlja se svečano, u ozračju napetog iščekivanja.
Svakog tog dana “D”, bez obzira radi li se o tehničkom poboljšanju, novoj seriji ‘iPhonea, koji su sve sofisticiraniji, novoj usluzi video streaminga ili samo o novoj boji kućišta, Tim Cook i njegovi suradnici nastupaju jednako pompozno i s jednakim entuzijazmom.
Ali bez Stevea Jobsa, “Apple je izgubio sposobnost lansiranja proizvoda koji donose revoluciju na tržištu”, tvrdi neovisni analitičar Rob Enderle. “Oni su postali financijska tvrtka, dobro podmazan stroj koji zna kako sisati svoje vjerne potrošače”.
Tvrtka koja je uspon počela u garaži Silicon Valleya 1976. godine, svojim je računalima, priborima i uređajima kao što je ‘iPod (2001.), a napose i’Phone (2007. godine) promijenila svakodnevicu stotina milijuna ljudi.
Vizionar Steve Jobs dvaput je temeljito uzdrmao informatiku: grafička sučelja nametnula su se 80-ih kao metoda komunikacije između strojeva i ljudi. A smartphone je internet smjestio u džep svakog pojedinca.
Od tada, Apple je predstavio smaopametni sat Apple Watch.
“Karakeristika Applea je oduvijek bila inovacuija i to je važno (…) ali postoje i drugi kriteriji, kao sposobnost tvrtke da samu preobrazi”, smatra analitičarka Carolina Milanesi.
Grupa Cupertino obogatila je svoju paletu dodajući brojne nove usluge minuciozno integrirane u uređaje: glazba, plaćanje, video, igrice, sport…
“Apple danas ima više žica na svom instrumentu što mu omogućuje da svira bolje i privuče nove korisnike i da ih zadrži”, kaže ta stručnjakinja iz Creative Strategies.
Takvu strategiju zacijelo ne bi odbacio ni sam Steve Jobs koji je uvijek nastojao pojednostaviti i kontrolirati iskustvo potrošača od A do Z, kako piše u njegovoj biografiji Walter Isaacson.
Ni Apple niti bilo koja druga tvrtka nisu donijele revoluciju u digitalnom svijetu u zadnjih deset godina. No kult jabuke još je živ te i danas pritišće Tima Cooka.
“‘iPhone će i dalje biti i srce i pluća rasta Applea tijekom godina. (…) Vidjet ćemo i naočale Apple za virtualnu stvarnost te Appleov automobil 2024”, predviđaju mnogi.
U svakom slučaju, metode Tima Cooka oduševljavaju Wall Street: prije deset godina Apple je vrijedio oko 350 milijarda dolara, a 1. listopada 2021. vrijednost je dosegnula 2.358 milijarde.
“U roku od 6 do 9 mjeseci dosegnut će 3.000 milijarde” dolara, su predviđanja.
Izvor:Agencije